Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren bygger på semiotisk teori og retter søkelyset mot tegning som en meningsskapende aktivitet. Utgangspunktet er at barn har noe på hjertet som tegnere. De velger måter å tegne på som gir form til deres erfaringer, slik at de kan dele dem med andre. I denne boka får leseren en innføring i tegning som en meningsskapende uttrykksform, og forfatteren gir lærerstudenter, lærere, førskolelærere og andre voksne et grunnlag for å gå inn i og aktivt forholde seg til barns tegninger. Hun kommer også med en rekke konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan bidra til at barna utvider sine muligheter til å bruke tegning i samhandling med andre. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788202239671
EAN 9788202239671
Språk Bokmål
Sider 150
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket