Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en elementær innføring i alliansebygging for moderne ledere og for studenter. Den belyser følgende sekvenser frem mot alliansebygging: Behov for alliansebygging, Valg av samarbeidspartnere, Forhandlinger, og Implementering og ledelse av allianser. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Alliansebygging har blitt den viktigste strategien for å oppnå økonomisk vekst, tilgang til nye markeder og kompetanse. Aldri før har bedrifter inngått flere strategiske allianser. Globalisering kombinert med teknologiske drivkrefter er viktige faktorer bak denne veksten. På den annen side viser det seg at de færreste allianser lykkes. Forskning tyder på at både bedriftseiere, ansatte og samfunnet taper på de fleste allianser. Denne boka gir elementær innføring i alliansebygging for moderne ledere og for studenter. Boka belyser følgende sekvenser frem mot alliansebygging: - Behov for alliansebygging - Valg av samarbeidspartnere - Forhandlinger - Implementering og ledelse av allianser Arne Nygaard er professor på Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788245004984
EAN 9788245004984
Språk Bokmål
Sider 112
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket