Allianse

den terapeutiske relasjonen i KAT

av (forfatter) og Heikki Gröhn (oversetter).

Gyldendal akademisk 2012 Heftet

Boka ser på hvordan terapeuter kan trene og utvikle sine evner til å skape en god allianse og tillitsfull relasjon til sine klienter. Den beskriver alliansearbeidet i KAT (kognitiv atferdsterapi), fra motivasjon, håp og avtale, til situasjoner hvor fortroligheten blir utfordret. Har litteraturliste.

En god allianse og tillitsfull terapirelasjon er essensielt for å kunne hjelpe klienter ? og som terapeut er det fullt mulig å trene og utvikle sine evner på dette feltet.

I denne boken beskrives alliansearbeidet i KAT (kognitiv atferdsterapi), fra motivasjon, håp og avtale, til situasjoner hvor fortrolighet settes på prøve. Alliansens fundament ? mindfulness, aksept, validering og empati ? vies stor plass. Du får også veiledning i hvordan du kan utvikle selvrefleksjon, fleksibilitet og sensitivitet overfor klientens behov for å finne en balanse mellom relasjon og terapiteknikk.

Forlag Gyldendal akademisk

ISBN13 9788205421844