Omtale fra forlaget
Trender har avløst hverandre i grunnskolematematikken. Fra pugge-skolen (pugging av formler) har vi beveget oss mot en oppfatning av at mestring handler både om ferdigheter og forståelse – og at forståelsen ikke alltid kommer først. Med denne boken møter forfatterne vår tids forventninger til matematikk-faget. Det rent faglige aspektet er gitt god plass. Studentene tåler det, og grunnskolen trenger det! Ved å trekke inn noe historisk stoff og gi fullstendige forklaringer og resonnementer presenterer de matematikken med sammenheng og mening. De peker på matematikkens relevans og betydning i mange kontekster. Didaktiske detaljer er grundig behandlet, og en del oppgaver inviterer til didaktisk refleksjon på flere nivåer. Øistein Bjørnestad er docteur ès sciences physiques i teoretisk fysikk (Universitetet i Genève) og første-amanuensis ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Han har arbeidet i lærerutdanningen siden 1992. Tom Rune Kongelf er cand.scient. med hovedfag i matematikkdidaktikk. Han har arbeidet i lærer-utdanningen siden 2001 og er nå doktorgradsstipendiat ved Universitetet i Agder. Terje Myklebust er dr.scient. i matematisk statistikk. Han er førsteamanuensis ved Høgskulen i Sogn og Fjordane og har arbeidet i lærerutdanningen siden 2000.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788245012934
EAN 9788245012934
Språk Bokmål
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket