Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Bokas utgangspunkt er kroppsøvingsfaget i L97 og LU98. Forfatterne gjør innledningsvis rede for fagets utvikling og for den betydning det har vært tillagt for barns og unges fysiske fostring. Med utgangspunkt i didaktisk relasjonstenkning drøftes så viktige sider ved undervisning og læring i kroppsøving som mål, innhold, læreforutsetninger, rammefaktorer, læringsaktiviteter og vurdering. Også læreplanarbeid blir belyst som en viktig del av det fagdidaktiske arbeidet. Boka er beregnet på studenter i lærerutdanningen, men kan også være en kilde til fagdidaktisk innsikt for lærere i kroppsøvingsfaget. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Bokas utgangspunkt er kroppsøvingsfaget i L97 og LU98. Forfatterne gjør innledningsvis rede for fagets utvikling og for den betydning det har vært tillagt for barns og unges fysiske fostring. Med utgangspunkt i didaktisk relasjonstenkning drøftes så viktige sider ved undervisning og læring i kroppsøving som mål, innhold, læreforutsetninger, rammefaktorer, læringsaktiviteter og vurdering. Også læreplanarbeid blir belyst som en viktig del av det fagdidaktiske arbeidet. Boka er beregnet på studenter i lærerutdanningen, men kan også være en kilde til fagdidaktisk innsikt for lærere i kroppsøvingsfaget. Har register og litteraturliste.
Forlag Gyldendal undervisning
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788205285026
EAN 9788205285026
Serie Kroppsøving i skolen
Språk Bokmål
Sider 309
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket