Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Skal det lykkes å legge grunnlaget for livslang læring i skolen, må også lærerne og skolelederne kunne lære i sin hverdag. Det mangler kunnskap om hvordan og hvorfor en skole skal endre seg til å lære i egen hverdag. Boken diskuterer aksjonslæring som begrep og virksomhet. Den favner om spørsmålene hva, hvorfor og hvordan. Det gis en rekke eksempler på aksjonslæring fra norske og svenske skoler. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Skal det lykkes å legge grunnlaget for livslang læring i skolen, må også lærerne og skolelederne kunne lære i sin hverdag. Det mangler kunnskap om hvordan og hvorfor en skole skal endre seg til å lære i egen hverdag. Boken diskuterer aksjonslæring som begrep og virksomhet. Den favner om spørsmålene hva, hvorfor og hvordan. Det gis en rekke eksempler på aksjonslæring fra norske og svenske skoler. Har litteraturliste.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788276342727
EAN 9788276342727
Språk Bokmål
Sider 160
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket