Omtale fra forlaget
Et hovedtema i norsk skole i dag er det nye Kunnskapsløftet. Denne boka presenterer aksjonslæring og argumenterer for at dette er en motor i dette løftet, som forfatteren foretrekker å kalle læringsløftet. Den første utgaven av Aksjonslæring kom i 1999. I de sju årene som har gått siden, har aksjonslæring satt konkrete spor i det nordiske læringslandskapet. Fra å være noe forholdsvis nytt og ukjent, har en rekke prosjekter og utdanningsforløp med aksjonslæring og aksjonsforskning som identitetsmerker etter hvert blitt gjennomført. Denne utgaven er supplert med konkrete erfaringer hentet fra sentrale norske og nordiske prosjekter. Erfaringene sentreres blant annet rundt disse spørsmålene: Hvordan har aktiv deltakelse i aksjonslæring og i forskende partnerskap påvirket kompetanse og yrkesutøvelse? På hvilken måte bidrar aksjonslæringsopplegg til at skoler blir lærende organisasjoner og til at læringskulturer styrkes? Hva har vi lært om aksjonslæringens muligheter for skoleutvikling i løpet av disse sju årene? På bakgrunn av de gode erfaringene er undertittelen på boka mer en påstand enn et spørsmål: Aksjonslæring er en hovedmotor i det nye norske kunnskaps- og læringsløftet i skolen.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788276346985
EAN 9788276346985
Språk Bokmål
Sider 188
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket