Aksjeloven med kommentarer

lov om aksjeselskaper 4 juni 1976 nr 59, som endret

av (forfatter) og Asle Aarbakke (forfatter).

Tano Aschehoug 1996 Innbundet

Siden første kommentarutgave ble utgitt i 1986, er aksjeloven endret flere ganger. De viktigste endringene skjedde ved lov nr 80/1995, da aksjeloven ble endret slik at den oppfyller EØS-avtalens krav om tilpasning til EUs selskapsdirektiver. Denne utgaven behandler de nye bestemmelsene, sammen med de eldre bestemmelser og tidligere endringer i disse. Dessuten er det tatt hensyn til en rekke høyesterettsdommer og andre dommer som er avsagt siden 1986, samt flere artikler og bøker om aksjerett som er utgitt siden da. Har vedlegg, domsregister og stikkordregister.

Forlag Tano Aschehoug

Utgivelsesår 1996