Afrikas 99%

økonomisk vekst, ulikhet og protest

av (redaktør), Jin Kathrine Fosli (oversetter), Geir Berge (oversetter), Lars Georg Fordal (oversetter), Tarjei Kvalø (oversetter) og Camilla Andres (oversetter).

Fellesrådet for Afrika og Solidaritet forl. 2013 Heftet

Afrikas 99 % handler om den kraftige økonomiske veksten i Afrika, kampen for en rettferdig fordeling og de mange protestbevegelsene som har oppstått på kontinentet. De 99 prosentene refererer til slagordet Occupy Wall street-bevegelsen bruker for å sette søkelys på skjev fordeling og konsentrasjon av formue på få hender - den ene prosenten mot de 99. Få steder passer dette slagordet bedre enn på det afrikanske kontinentet. Artiklene er skrevet av en rekke bidragsytere som alle deltar i den internasjonale debatten om Afrikas utvikling, de fleste fra Afrika. Her er kart og visuelle oversikter over økonomisk vekst, fordeling og protestbevegelser i Afrika, og en oppdatert profil for hvert av de 56 landene.

Forlag Fellesrådet for Afrika Solidaritet forl.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788291916309