Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Artiklene i boka ser på hvordan velstående forbrukere har oppført og posisjonert seg i etterkrigstidas USA, Storbritannia, Frankrike og Norge. De viser hvordan forbrukerne har organisert seg når det gjelder forbruk i tida etter andre verdenskrig.
Omtale fra forlaget
Consumer interests and concerns reveal themselves in different forms of consumer organisation. In this book, the agenda of affluent consumers in post-1945 Western societies is investigated through a collection of essays on the consumer movement in Britain, the USA, France and Norway. These contributions challenge a stereotype of the consumer as passive and individualistic by demonstrating how citizens have continued to organise on matters relating to consumption in the post-war era. Coming from the fields of history and the social sciences, the contributors offer fresh insights into questions of how and why consumers have chosen to organise in a context of increasing affluence. The book should appeal to students, scholars and others interested in the history of consumption and social movements.
Forlag Unipub forlag
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788274771864
EAN 9788274771864
Serie Issues in contemporary history
Omtalt tid 1945-1999
Omtalt sted Norge Frankrike USA Storbritannia
Språk Engelsk
Sider 104
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket