Advokaten

av (forfatter) og Truls Holst Kopperud (oversetter).

Cappelen Damm 2017 Innbundet

Advokaten er en modig, morsom og spennende juridisk thriller med en av Grishams mest fargerike og provoserende helter.

Sebastian Rudd tar klienter ingen andre advokater vil komme i nærheten av. Han mener at alle bør få en rettferdig rettergang, selv om han noen ganger må trikse litt for å oppnå nettopp det. Han hater urettferdighet, forsikringsselskaper, banker og store selskaper, og politikere av alle slag. Han irriterer på seg folk på begge sider av loven. Men ting er i ferd med å bli enda mer komplisert for Sebastian. Han går med på å forsvare Arch Swanger, som er hovedmistenkt i bortføringen og sannsynligvis drapet på 21-år gamle Kemp Jilin, den assisterende politimesterens datter.

ISBN13 9788202518707

EAN 9788202518707

Genre Thriller

Omtalt sted USA

Satt hele tida med en følelse av å ha lest boka/sett filmen før . Tok litt tid før " The Lincoln lawyer" falt på plass. Grisham er ikke forfatter til den, men alt var veldig likt.

John Grisham er en av mine all time favorittforfattere, og Tid for hevn er en av mine all time favorittbøker. Jeg har selvsagt også lest mange andre veldig gode bøker av Grisham, og dette er ikke noe unntak. Samtidig synes jeg den blir for simpel, selv om det er en spennende vinkling og med en veldig interessant hovedperson.
Terningkast 4.

• "The whistler" av John Grisham