Omtale fra forlaget
ADHD i skolen er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger.
Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet
i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en
ADHD-diagnose.
ADHD i skolen tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er
nyttige verktøy når en skal håndtere konflikter og skape en bedre og positiv
stemning i klasserommet.
Boken kan også være med på å styrke læreres og pedagogers tro på egne
muligheter til å støtte barn til bedre trivsel i klassen, og er strukturert rundt
tre viktige byggesteiner:
Oppbygging og styrking av relasjonen
Bruk av anvendt oppmerksomhet
Bevissthet rundt kommunikasjon
Med utgangspunkt i disse behandler boken fire emner:
Foreldresamarbeid, som kan være særlig utfordrende og konfliktfylt
når et barn har ADHD.
Klasseledelse og styrking av elevfelleskapet, som er helt avgjørende
for barn med ADHD og deres klassekamerater:
Hvordan skal det ledes - både på mikro- og makroplan?
Håndtering av konflikter, som det kan oppstå mange av rundt impulsive,
uoppmerksomme og lett stressbare barn.
Utvikling av egen praksis, som er en fortløpende prosess for og med
en selv i lærerrollen, gjerne med en lærerkollega som sparringpartner.
ADHD i skolen kan brukes som en oppslagsbok hvor man kan dykke ned
i de kapitlene man har behov for.
Forlag Hertervig forlag Info vest forlag
Utgivelsesår 2021
Format Heftet
ISBN13 9788282161909
EAN 9788282161909
Språk Bokmål
Sider 113
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket