Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka handler om en verden bak moderne myter, en snowboardverden skapt av ung kreativitet og medier, og finansiert av ekspansive merkevarebyggere. Forfatteren viser leseren et fellesskap som har gjort grenseoverskridelser til sin lek og livsanskuelse, og er et bidrag til forståelsen av moderne ungdomskulturer i skjæringspunktet mellom kreativitet, medier og markedskrefter. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
En sidelengs verden bak sløret av moderne myter. En lekverden skapt av ung kreativitet og medier, og finansiert av ekspansive merkevarebyggere. Dette er grunnlaget for en av vår tids mest kraftfulle ungdomstrender. Kulturforskeren Olav Christensen har gjennom flere år arbeidet med problemstillinger som knytter seg til ungdomskultur, medier og konsum. Boka Absolutt Snowboard. Kampen mot kjedsomheten viser hvordan dynamikken mellom livsutfoldelse, mediebruk og merkevare-mytologier fungerer på det lokale og det globale plan. Boka gir kunnskap om sammenhenger som er lite beskrevet i norsk litteratur, og er av interesse for alle som ønsker å holde seg oppdatert om ungdomskultur og medier, samt de prosesser som skaper magnetisme rundt enkelte produkter og produsenter.Illustrert (farger/ sort-hvitt)
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Innbundet
ISBN13 9788205303522
EAN 9788205303522
Språk Bokmål
Sider 176
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket