Abdu'l-Bahá's visdom

taler holdt av Abdul'Bahá i Paris og London 1911-13

Nasjonalt åndelig råd for baha'is i Norge 1974 Heftet

Abdu'l-Baha er sønn av Bahá'u'lláh, grunnleggeren av bahai-troen. Til tross for høy alder og dårlig helse, dro han på en betydningsfull reise til Europa og Nord-Amerika for å dele sin fars lære og visjon.
Abdu'l-Baha's Visdom er en samling inspirerende og oppløftende taler som for det meste ble holdt uformelt og for små forsamlinger under hans besøk til Paris og London i 1912 og 1913.
Han forutså noen av de største triumfer og sorger i det tjuende århundre. Hans profetiske ord snakker enda tydeligere i dag, med temaer som: den enkeltes søken etter sannhet, avskaffelse av fordommer, enhet blant alle folkeslag, likestilling mellom kjønnene og opprettelse av universell fred.
Hans ord er en oppmuntring til de som fortviler. Han sier at mennesket kan nærme seg fullkommenhet ved kjennskap til Guds budbringeres lære - den hellige ånd. Han forsikrer oss at gjennom den vil mennesket oppnå sin fulle utvikling og finne fred.

Forlag Nasjonalt åndelig råd for baha'is i Norge

Utgivelsesår 1974