Omtale fra forlaget
Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?«Store grupper forbrukere boikotter produkter i protest, og velger klær eller kosmetikk ut fra sympati med produsenten. Organisasjonens omdømme avgjør hvordan omgivelsene stiller seg til den, og påvirker adferd hos konsumenter, jobbsøkere, medier og myndigheter. Bokens tema står helt sentralt i moderne kommunikasjonsteori.»Ole Kristian Lunde, kommunikasjonsdirektør, OrklaEt godt omdømme kan hjelpe en virksomhet gjennom kriser, gi mulighet for å forlange en god pris på et produkt eller en tjeneste og gjøre virksomheten attraktiv for jobbsøkere og investorer. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?Nøkkelen ligger i virksomhetens atferd, men også i kommunikasjonen og virksomhetens evne til å etablere gode relasjoner til omverdenen. I denne boken presenteres teorien som bør brukes for å få et godt grep om omdømmearbeidet.Peggy Simcic Brønn er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, hvor hun også er direktør for Senter for virksomhetskommunikasjon. Brønn er.en mye brukt foredragsholder og har redigert flere bøker. Hun er europisk redaktør i Journal of Communication Management samt faglig representant for Reputation Institute i Norge.Øyvind Ihlen er professor i kommunikasjon og ledelse ved Handelshøyskolen BI og Høgskolen i Hedmark. Ihlen har publisert fire bøker og over 30 bokkapitler og vitenskapelige artikler, og vunnet internasjonale priser for sin forskning.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788205352940
EAN 9788205352940
Språk Bokmål
Sider 287
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket