Åpen eller innadvendt

omdømmebygging for organisasjoner

av (forfatter), Øyvind Ihlen (forfatter) og Ane Sjøbu (oversetter).

Gyldendal akademisk 2009 Heftet

4 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken gir en innføring i omdømmebygging for organisasjoner. De ulike kapitlene tar for seg temaer som identitet, image, måling av identitet, image og omdømme, kommunikasjonens rolle i omdømmebygging og omdømmebygging og samfunnsansvar. Boken henvender seg til studenter innenfor ledelses- og kommunikasjonsfag, i tillegg til dem som jobber med kommunikasjon og omdømme i bedrifter og andre organisasjoner og virksomheter. Har litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Alle ønsker å ha et godt omdømme. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?

«Store grupper forbrukere boikotter produkter i protest, og velger klær eller kosmetikk ut fra sympati med produsenten. Organisasjonens omdømme avgjør hvordan omgivelsene stiller seg til den, og påvirker adferd hos konsumenter, jobbsøkere, medier og myndigheter. Bokens tema står helt sentralt i moderne kommunikasjonsteori.»Ole Kristian Lunde, kommunikasjonsdirektør, Orkla
Et godt omdømme kan hjelpe en virksomhet gjennom kriser, gi mulighet for å forlange en god pris på et produkt eller en tjeneste og gjøre virksomheten attraktiv for jobbsøkere og investorer. Det som imidlertid er mindre kjent, er hvordan man kan styrke sitt omdømme. Hva skal en gjøre?
Nøkkelen ligger i virksomhetens atferd, men også i kommunikasjonen og virksomhetens evne til å etablere gode relasjoner til omverdenen. I denne boken presenteres teorien som bør brukes for å få et godt grep om omdømmearbeidet.
Peggy Simcic Brønn er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, hvor hun også er direktør for Senter for virksomhetskommunikasjon. Brønn er.en mye brukt foredragsholder og har redigert flere bøker. Hun er europisk redaktør i Journal of Communication Management samt faglig representant for Reputation Institute i Norge.
Øyvind Ihlen er professor i kommunikasjon og ledelse ved Handelshøyskolen BI og Høgskolen i Hedmark. Ihlen har publisert fire bøker og over 30 bokkapitler og vitenskapelige artikler, og vunnet internasjonale priser for sin forskning.

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2009

Format Heftet

ISBN13 9788205352940

EAN 9788205352940

Språk Bokmål

Sider 287

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket