Åndenes bok

inneholder den spiritistiske lærens prinsipper

om sjelens udødelighet, åndenes natur og deres forhold til den legemlige verden, de moralske lovene, det nåværende livet, det kommende livet og menneskehetens fremtid i følge undervisningen gitt av høyt utviklede ånder med hjelp av forskjellige medier

av (forfatter) og Ann Kristin Espejord (oversetter).

Media Espejord 2020 Heftet

Åndenes Bok er grunnlaget for en lære som resulterer i en gjennomgripende forandring i menneskehetens tanker og som åpner opp for et nytt syn på livet. Boken er strukturert i fire deler med 1019 spørsmål til den åndelige verden som ble formulert av vitenskapsmannen Allan Kardec. Uansett tro eller religiøs overbevisning er boken av stor interesse ettersom den handler om sjelens udødelighet, åndenes tilstand og deres relasjoner til menneskene. Boken ble første gang gitt ut i Paris i 1857 og i begynnelsen av 1900-tallet kom den til Norge for første gang der en gruppe på rundt 300 medlemmer studerte boken. I denne gruppen var bl.a statsminister Gunnar Knudsen, Aftenpostens redaktør Frøis Frøisland og Freias direktør Johan Throne-Holst sammen med en rekke flere borgere med ledende posisjoner i samfunnet. Åndenes Bok inneholder den spiritistiske lære og bærer som sin hovedtittel " Spiritualistisk Filosofi."

Forlag Media Espejord

Utgivelsesår 2020

837. Hva blir resultatet dersom man legger hindringer i veien for samvittighetens frihet?
«Ved å tvinge menneskene til å handle annerledes enn de tenker, skaper man hyklere. Samvittighetens frihet er ett kjennetegn på en sann sivilisasjon og dens fremskritt.»