Å være til er -

korttekster

av (forfatter) og Madeleine Zahr (illustratør).

Kolofon 2009 Heftet

Boken inneholder 14 korttekster. Forfatteren ønsker å skape bevissthet og gi ord til vanskelige temaer, slik at det kan bli lettere for oss å tenke, føle og snakke sammmen.

Å være til byr på så mye. Å være til er stadig en utfordring. I møte med livet er vi bare mennesker. Mennesker i bevegelse. Mennesker som ikke kan gjøre mer enn vårt beste. Det finnes nok ingen fasit, men om du følger dette livshjulet, følger med fra barn til voksen, fra ung til gammel, finner du noen svar. På hva det er å være til. Vi lærer ved siden av hverandre. Vi tar friminutt ved siden av hverandre. Vi går ved siden av hverandre hjem. Vi gjør lekser ved siden av hverandre, og lever ved siden av hverandre. Vi drømmer ved siden av hverandre, sier: God natt ved siden av hverandre, men legger likevel spinkle hender mot kveldskjølig vindusglass, for å knytte båndet mellom oss enda fastere.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2009