Å være Kjersti

av (forfatter), Katarina Strömgård (illustratør) og Nina Aspen (oversetter).

Cappelen Damm 2020 E-bok

Kjerstis mamma har 40-årskrise, hun har reist på jentetur til Mallorca og har klippet hanekam og tatovert et hjerte med en "K" i midten. Kan det være K for Kenneth - Kjerstis vikar? Det eneste Kjersti vet er at hun ikke liker 40-årskriser og at mamma burde skjerpe seg. I tillegg truer Gunnars mamma med at de kanskje skal flytte tilbake til Stenungsund, men Kjersti vil jo ikke miste sin beste venn! På skolen er det mange som snakker om skilsmisser og Kjersti er urolig for hva som kan skje hjemme. Tenk om mamma ikke kommer hjem fra Mallorca og tenk om Kjersti må flytte, slik som Fatima måtte? Hvorfor kan ikke alt være som vanlig? Kjersti vikler seg inn i situasjoner som får leseren til å vri seg og holde for øynenee. Men alt løser seg heldigvis til slutt. "Å være Kjersti" har uforglemmelige karakterer, det er alvorlig og morsom om Kjersti på 7 år og hennes verden. Begge bøkene om Kjersti er fantastiske bøker om livet, venner og skolen, skrevet med et absolutt gehør for barns språk og lek.

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788202665920