Omtale fra forlaget
Å utvikle en lærende skole – Aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis er skrevet på grunnlag av et toårig aksjonsforsknings- og aksjonslæringsprosjekt ved Lade skole i Trondheim. Boken innledes med et kapittel om aksjonsforskning. I de fi re neste kapitlene løftes ulike områder som lærerne ønsket å utvikle, frem. Dette er områder som mappevurdering, vurderingsdialoger, tilpasset opplæring og klasseledelse, læreres læring, skriving som grunnleggende ferdighet og varierte arbeidsmetoder med fokus på læringsstrategier. De to siste kapitlene retter oppmerksomheten mot hvordan kunnskapsdeling skjer på skolen, og hvilken betydning denne delingen har for utviklingen av konkret praksis. Boken tar opp sentrale temaer som skolene skal arbeide med ut fra intensjonene i Læreplan for Kunnskapsløftet (2006), og viser i konkrete praksiseksempler hvordan aksjonslæring kan være en god metode for utviklingsarbeid. Videre synliggjøres hvordan lærere kan ha nytte av aksjonslæring og aksjonsforskning. Boken retter seg blant annet mot lærere, skoleledere og studenter og forskere.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788276347876
EAN 9788276347876
Språk Bokmål
Sider 143
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket