Å tjene på samarbeid

medvirkning, partssamarbeid, bedriftsutvikling

av (redaktør), Armand Bentzen (illustratør) og David Keeping (illustratør).

Gyldendal akademisk 2007 Heftet

Boken presenterer en systematisk og uttestet arbeidsmetodikk for partsbasert samarbeid om bedriftsutvikling. Den belyser hvilken rolle en slik utvikling spiller i det norske arbeids- og næringsliv i dag, og hvilke utfordringer man står ovenfor i fremtiden. Boken retter seg mot ledere og personalfolk, konsulenter med interesse for bedriftsutvikling, samt tillitsvalgte. Med oversikt over forfatterne og litteraturliste.

Samarbeid er en av de mest sentrale produksjonsfaktorene i norsk økonomi, og også den mest undervurderte. Denne boken viser mulighetene som ligger i å utnytte de konkrete og praktiske formene for samarbeid som har utviklet seg i Norge de siste hundre årene.Boken presenterer arbeidsmetodikken partsbasert samarbeid om bedriftsutvikling. Å beherske den gir et konkurransefortrinn fordi den gjør det mulig å hente frem mer av de menneskelige ressursene i bedriften. Gjennom ti kapitler fortelles konkrete historier om hvordan ledere, tillitsvalgte og andre samarbeidet for å løfte en bedrift frem. Historiene er fra prosjekter i et vidt spekter av norske bedrifter.Å tjene på samarbeid retter seg mot ledere og personalfolk som har ansvar for kontakt med tillitsvalgte, konsulenter med interesse for bedriftsutvikling og tillitsvalgte som ønsker å gjøre mer enn bare å forhandle om lønn.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2007