Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en introduksjon til endrings- og fornyingsarbeid i barnehagen. Den tar for seg aksjonsforskning som arbeidsform til faglig utvikling og kompetanseheving, og henvender seg til førskolelærerstudenter, ledere og pedagoger. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Gjennom aksjonsforskning kan barnehageansatte delta aktivt i endringsarbeid, faglig utvikling og kompetanseheving.Økt fokus på kvalitet og innhold gjør det viktig å drive endrings- og fornyingsarbeid i barnehagene. Når personalet retter oppmerksomheten mot bestemte temaer og områder i barnehagens hverdagsliv, kan praksis utvikles og forbedres gjennom endring.
Boka er en introduksjon til området endringsarbeid i barnehagen. Siden forskning og utvikling kan sees som to sider av samme sak, og utviklingen skjer hos dem som er involvert i forskningen, mener forfatterne at denne typen forskning ikke bare kan utføres av utenforstående. Ledere kan sammen med personalet gjøre aksjonsforskning på egen hånd, i samarbeid med andre barnehager eller i samarbeid med forskere.
Boka er skrevet for førskolelærere som vil bruke aksjonsforskning som arbeidsform for å skape en tydeligere forbindelse mellom pedagogisk arbeid og barnehagen som læringsarena. Den er først og fremst rettet mot barnehageledere. Studenter i førskolelærerutdanningen vil også ha stor nytte av boka.
Forfatterne Marit Bøe ved Høgskolen i Telemark og Marianne Thoresen ved Høgskolen i Oslo og Akershus er begge utdannet førskolelærere og har lang og bred erfaring fra arbeid i barnehage.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788215019598
EAN 9788215019598
Språk Bokmål
Sider 113
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket