Å lykkes er ikke for amatører

10 regler for et rikt liv

Cappelen 2001 Innbundet

Forfatteren formidler her 10 regler for å lykkes med og i livet. Hun presiserer at det er viktig at du selv definerer hva det vil si å lykkes, og ikke lar deg styre av omverdenens definisjon på lykke.

Tenkt det, men ikke gjort det? Ønsket det, men ikke turt? Hvor mange ganger har du satt opp mentale sperrer for deg selv fordi du trodde du ikke ville lykkes?
At vi er vår egen lykkes smed inneholder mer sannhet enn vi av og til er klar over, ifølge Chérie Carter-Scott. I tankevekkende og inspirerende tekster formidler hun 10 regler for å lykkes med og i livet. Det viktigste er at det er du selv og ikke omverdenen som definerer hva det vil si å lykkes. Du kan faktisk bevege ditt liv i positiv retning hvis du konkretiserer ditt syn på suksess og går videre med selvinnsikt og tro på deg selv og dine evner. Men du må være klar over at hva det vil si å lykkes endrer seg gjennom ulike stadier i livet, og hver gang du lykkes, utvikler du deg på nye og overraskende måter. Å lykkes er en prosess i seg selv, vær takknemlig for alle fremskritt, små og store, og innse at hver lekse du får i livet er en mulighet til å lære mer.
Enhver har sin egen definisjon av å lykkes
Først må du virkelig ønske å lykkes
Selvtillit er alfa og omega
Målene er dine milepæler på veien
Innsats og utbytte henger sammen
Du får alltid nye sjanser
Du kan lære noe av alle tilbakeslag
Få maksimalt ut av ressursene dine
Du får nye utfordringer hver gang du lykkes
Å lykkes er en prosess som aldri tar slutt

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2001