Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer et praktisk opplegg for leseopplæring som er utviklet i New Zealand, men som bygger på teorier om læring og et syn på lesing vel kjent fra norsk pedagogisk debatt. Lesing sees på som en språklig og kommunikativ aktivitet, der barnets trang til å lære og til å delta i kommunikasjon danner utgangspunkt for å vise veg inn i skriftspråket. Boken vektlegger barnets utforskende skriftspråkstilegnelse, og viktigheten av å arbeide parallelt med lesing og skriving. Med litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788202226220
EAN 9788202226220
Språk Bokmål
Sider 157
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket