Å lære algebraisk tenkning

av (forfatter), Alan Graham (forfatter), Sue Johnston-Wilder (forfatter) og Johan Lie (oversetter).

Caspar forl. 2011 Heftet

Denne boken er skrevet for lærere som underviser elever i alderen 7-16 år i algebra. Den inneholder oppgaver som kan omarbeides til bruk i egen undervisning. Med litteraturliste.

Algebra har alltid representert et vannskille for elever som lærer matematikk. Denne boka vil gjøre deg i stand til å tenke på deg selv som en som lærer algebra på en ny måte. Du vil bli bedre på å undervise algebra, overvinne vanskeligheter, og bygge på ferdigheter som alle elever har. Boka er basert på prinsipper for undervisning som har blitt utviklet av teamet ved «The Open University.s Centre for Mathematics Education» som har 20 års erfaring med innovative fremgangsmåter for under.visning og læring av algebra. Boka er skrevet for lærere som arbeider med elever i alderen 7.16 år, og inneholder mengder av opp.gaver som kan omarbeides til bruk i din egen under.visning. Oppgavene diskuterer prinsipper som lærere har funnet nyttige når de har forberedt og gjennomført undervisning. Boka er en ressurs matematikklærere «må ha», enten de underviser på barne.skolen eller ungdoms.skolen. Alle som ønsker å skape forståelse for og entusiasme omkring algebra, basert på forskning og god praksis, vil like boka.

Forlag Caspar forl.