Å lære å lese og skrive

individ i kontekst

av (forfatter).

Universitetsforlaget 1998 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger når det gjelder lese- og skriveutviklingen. Individuelle forskjeller blir belyst, elevenes behov ut fra motivasjon blir drøftet og forfatteren viser hvordan lese- og skriveopplæringen best kan legges til rette for en optimal utvikling i de første skoleårene. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på småskoletrinnet og spesialpedagoger.

Omtale fra forlaget

Boka gir leseren et solid grunnlag for å forstå lese- og skriveprosessen og de faktorene som påvirker lese- og skriveutviklingen. Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger, og gir en rekke ideer om hvordan elevene på småskoletrinnet kan utvikle sin språklige bevissthet og få innsikt i de prinsippene som styrer skriftspråket. Det forebyggende perspektivet står sentralt i boka. Boka tar utgangspunkt i L-97 og gir studenter i lærerutdannig, lærere på småskoletrinnet og spesialpedagoger nødvendig innsikt for å drive en best mulig tilrettelagt lese- og skriveopplæring. Solveig-Alma Halaas Lyster er førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1998

Format Heftet

ISBN13 9788200228707

EAN 9788200228707

Språk Bokmål

Sider 192

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket