Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger når det gjelder lese- og skriveutviklingen. Individuelle forskjeller blir belyst, elevenes behov ut fra motivasjon blir drøftet og forfatteren viser hvordan lese- og skriveopplæringen best kan legges til rette for en optimal utvikling i de første skoleårene. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på småskoletrinnet og spesialpedagoger.
Omtale fra forlaget
Boka gir leseren et solid grunnlag for å forstå lese- og skriveprosessen og de faktorene som påvirker lese- og skriveutviklingen. Forfatteren drøfter muligheter og begrensninger i ulike metodiske tilnærminger, og gir en rekke ideer om hvordan elevene på småskoletrinnet kan utvikle sin språklige bevissthet og få innsikt i de prinsippene som styrer skriftspråket. Det forebyggende perspektivet står sentralt i boka. Boka tar utgangspunkt i L-97 og gir studenter i lærerutdannig, lærere på småskoletrinnet og spesialpedagoger nødvendig innsikt for å drive en best mulig tilrettelagt lese- og skriveopplæring. Solveig-Alma Halaas Lyster er førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788200228707
EAN 9788200228707
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket