Omtale fra forlaget
Hvilken rolle spiller et språks ortografi når vi skal lære å lese? Har for eksempel engelske barn en tøffere jobb enn norske - og svenske - barn? Og i så fall, har det konsekvenser på lengre sikt? Denne boken handler om sammenhengen mellom ortografi og leseutvikling, med særlig vekt på leseferdighet hos norske og svenske elever. Forfatteren tar for seg sentrale spørsmål, slik som: Er det sammenheng mellom ortografier og de lesestrategier barn utvikler? Eller er lesestrategier en konsekvens av andre faktorer enn ortografi? Hvilken rolle spiller lesemetoder? Er noen lesemetoder bedre tilpasset norsk - og svensk - ortografi enn andre lesemetoder? Boken er et viktig bidrag til pensumlitteraturen innenfor emnet leseutvikling på universitets- og høyskolenivå. Turid F. Elsness er dr.philos., lærebokforfatter og professor ved Høgskolen i Østfold.
Forlag Akademika
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788232100163
EAN 9788232100163
Språk Bokmål
Sider 85
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket