Å gripe en drøm

jorden rundt med pressekort og ryggsekk

Fritt forl. 2008 Innbundet

Forfatterne forteller om sin reise verden rundt som rygsekkturister. Turen starter i Canada, og reisen går videre sørover langs USAs øst- og sørkyst til Mexico og Mellom- Amerika, og videre nedover mot Sao Paulo i Brasil. Etter en måned i Australia venter Singapore, deretter Malaysia, Thailand, Kambodsja, Sri Lanka og India.

Med barna vel ute av redet, griper det godt voksne paret sin drøm og drar verden rundt som ryggsekkturister. Fly blir i all hovedsak bare benyttet mellom kontinentene, ellers går turen i lokale busser og tog. Med start i Toronto, setter de først kursen mot Canadas nordøstlige områder, for så å vende sørover langs USAs øst- og sørkyst til Mexico og Mellom- Amerika, og videre nedover Sør Amerika til Sao Paulo i Brasil. Etter en måned i Australia venter Singapore, deretter Malaysia, Thailand, Kambodsja, Sri Lanka og India. Verden ligger åpen for den som tør, og det de opplevde er noe ganske annet enn det de forventet. Med pressekort i lomma, åpner mange dører seg for frilansjournalisten og forfatteren Svein R. Lier og hans kone Bodil. Bli med på en tankevekkende og spennende opplevelsestur. En glimrende bok for alle som er glade i å reise.

Forlag Fritt forl.

Utgivelsesår 2008