Omtale fra forlaget
I de siste årene har interessen for fortellingen om fortiden økt sterkt i Norge. Det er mange grunner til denne interessen: Ved fortellingen kan eleven utvikle sine evner til innsikt og innlevelse. Ved fortellingen fremtrer viktige sider ved historiedidaktikken og historieforskningen. Og dessuten: Fortellingen er i stand til å begeistre og fascinere på tvers av tid og sted, og slik føre mennesker nærmere hverandre.
Å fortelle om fortiden er en grunnleggende innføring i fortellingen i historie- og samfunnsfagundervisningen som teori og praksis. Fortellingen vurderes i forhold til barn og unges forutsetninger, i forhold til historiedidaktikk og historievitenskap. Fortellingen åpner for praksis ved å vise ulike typer fortellinger, ulike måter fortellingen kan brukes på, og ved metodiske råd for øvrig.
Nå foreligger for første gang på norsk en bok som drøfter fortellingen i lys av moderne historiedidaktikk og med tanke på praktisk undervisning. Boken retter seg mot lærere i samfunnsfag i grunnskolen og studenter i lærerutdanningen og i den praktisk-pedagogiske utdanningen (PPU).
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788276342109
EAN 9788276342109
Språk Bokmål
Sider 152
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket