Å flytte til Spania

håndboken med alt du må vite om ditt nye sydenliv

av (forfatter) og Einar Askvig (forfatter).

Ditt Spania 2018 Innbundet

For stadig flere nordmenn, både yrkesaktive, familier og eldre, er et liv i Spania den store drømmen. Målet er frihet, tid til å være mer sammen med familie og venner, men også nyte alt fra spansk sol, sjø og strand til mat, drikke, kultur og historie. Hvordan får jeg spansk NIE-nummer, blir resident og skaffer meg spansk bankkonto? Hvordan kjøper jeg bolig? Mister jeg trygden og pensjonen om jeg flytter til Spania? Finnes det barnehager i Spania, og hvilken skole bør jeg velge for barna mine? Den nye håndboken "Å flytte til Spania" er skrevet for nordmenn som vil virkeliggjøre drømmen om det gode liv i Spania. Her finner du svar på alt fra juridiske problemer til mer praktiske og dagligdagse utfordringer. Denne boken er ment å være til hjelp for alle som vil virkeliggjøre drømmene om det gode liv i Spania. Boken er mer ment som en håndbok og et oppslagsverk, framfor en bok du leser fra A til Å. Boken er ment som en førstehjelp slik at leserne får et innblikk i hvilke juridiske regler som gjelder for ulike sider av Spanialivet, bl.a. kjøp og salg av bolig, skatt, arv og testamente. Dessuten vil de mer generelle kapitlene forklare norske tilflyttere hva de kan vente seg av muligheter og utfordringer i Spania.

Forlag Ditt Spania

Utgivelsesår 2018