Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren drøfter her dagligdagse situasjoner fra klasserommet. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori gir teksten innsikt i de faglige og sosiale prosessene som utspiller seg i møtet mellom læreren og elevene. Bokas målgruppe er studenter i pedagogikk på 5. - 10. trinn i grunnskoleutdanningen. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788215017969
EAN 9788215017969
Språk Norsk bokmål
Sider 295
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket