25 restauranter i Paris

Spartacus 2012 Heftet

Paris er uten tvil verdens gastronomiske hovedstad, med over 13 000 restauranter. Valget av spisested kan utgjøre forskjellen på et fint og et aldeles uforglemmelig Parisopphold, og det trenger ikke ødelegge budsjettet.

Denne guiden gir et portrett av 25 restauranter. Hver på sin måte sier de hvorfor fransk mat og matkultur er så fremtredende i verden i dag. Her finner du enkle, hyggelige spisesteder som serverer god mat til en rimelig penge, et knippe spennende og innovative restauranter på et prismessig overkommelig nivå, og noen kostbare gastronomiske templer, hvor et måltid kan være en stor begivenhet.

Et godt restaurantbesøk handler ikke bare om smaksopplevelsene, men også om service, stemning, interiør, kultur og historie. Kanskje du ønsker å spise i den mytomspunne rue de la Grande Chaumière, på et hektisk boulevardbrasserie eller kanskje på en lekker restaurant hvor kunst og design gjennomsyrer så vel interiør som mat?

Dette er en praktisk og velskrevet guide for restaurantbesøk i lysenes by, med informasjon om menyer, priser, beliggenhet og åpningstider. Planlegg måltidene,
bestill bord i god tid, og få en helt unik opplevelse av Paris!

Forlag Spartacus