19 måneder

en kjærlighetserklæring

Skriveakademiet 2022 Innbundet

Hvordan er det å vite at den du elsker skal dø? Hva er sorg. Og hvordan kan to mennesker som elsker hverandre leve i tiden som er igjen? «19 måneder - en kjærlighetserklæring» er en vakker og sterk beretning om å følge den du elsker inn i døden. Romanen gir et ærlig bilde av hvor tungt det er å være bestevenn og kjæreste når håpet om en felles framtid sakte blir borte.

Hvordan er det å vite at den du elsker skal dø?
Hva er sorg
- Og hvordan kan to mennesker som elsker hverandre leve i tiden som er igjen?

En annerledes sommer
lister seg fram i vindstilla
Griper fatt i sjelen
og vrir til
Du må puste nå
Dette er bare begynnelsen
...

Janne Langaas er utdannet skuespiller fra Statens Teaterhøgskole og har i tillegg skrevet og produsert en rekke forestillinger.

I 2011 ble hun teatersjef på Teater Innlandet, og i 2022 overtok hun som teatersjef for Norges eneste profesjonelle teater for tegnspråk, Teater Manu.

Forlag Skriveakademiet

Utgivelsesår 2022