1450 softail pilegrim

slalåm på caminoene

av (forfatter) og Fons Brusselmans (illustratør).

Lava forl. 2011 Heftet

Boka forteller om en pilegrimsreise, ikke til fots, men på ryggen av en Harley Davidson, fra Provence i Frankrike til Santiago de Compostela, og tilbake. Reisen går langs og over ulike pilegrimsruter i Spania, og nettene tilbringes på "Paradores de España", en kjede av historiske bygninger.

Denne boken forteller om en litt annerledes pilegrimsreise: ikke til fots, men på ryggen av en Harley Davidson 1450 kubikk Heritage Softail Classic. Ingen vanlig pilegrimstur med andre ord.

Forfatteren har tidligere vandret hele veien fra Le Puy-en-Velay i Frankrike og til Santiago de Compostela, vel 1500 km, og har skrevet bok om det.

Ideen om å utforske andre pilegrimsveier ble til en morsom kjøretur fra Provence i Frankrike til Santiago de Compostela, og tilbake. Reisen går som en slalåmtur langs og over ulike pilegrimsruter i Spania. Nettene tilbringes på «Paradores de España», en unik kjede av historiske bygninger . slott, kloster, festning . som gjennom årene er blitt til «hotell i særklasse».

Det er en reise gjennom historien, både kulturelt, religiøst og på annen måte, men med moderne hjelpemidler. Det er en hyggelig, avslappende og spennende reise, der natur, mat, vin og historie blir blandet sammen til en smakfull opplevelse.

Håper reisen frister til oppfølging, enten med motorsykkel, bil, sykkel eller på annen måte!

Om forfatteren:

Jóna Hafdis Einarsson er cand.polit. Hun har lang erfaring fra arbeid innenfor undervisning, administrasjon og forskning. Hun har tidligere utgitt flere publikasjoner, og arbeider for tiden som frilansskribent og konsulent.

Forlag Lava forl.

Omtalt sted Frankrike Spania