100 spørsmål med svar om kreft, seksualitet, samliv og sex

å vokse sammen i stedet for å gli fra hverandre

av (forfatter), Unni Wiig (foto), Haakon Wiig (foto), Harold Moe (foto), Unni Wiig (illustratør), Maria Wiig (illustratør) og Geir Hornstuen (illustratør).

Haakon Wiig 2017 Innbundet

Veldig mange som får en kreftsykdom, spesielt brystkreft/prostatakreft/underlivskreft opplever at sykdommen selv, eller behandlingen gjennom operasjon, cellegift, stråling eller adjuvant behandling gir seksuelle utfordringer. Livet blir annerledes enn før og seksuliteten og samlivet berøres betydelig . Denne boken er laget av pårørende Haakon som opplevet Unnis sykdom slik som mange gjør. Sammen klarte Unni og Haakon og få tilbake livslysten og gleden i samlivet og en «ny» seksualitet som brakte oss sammen i stedet for fra hverandre. I denne boken finner du 100 spørsmål med forslag til svar som du kan bruke alene eller sammen med din partner eller i samtale med helsepersonell. Boken er skrevet i samarbeid med sexologer, sykepleiere og leger og inneholder både fakta, forslag til hjelp, men også personlige opplevelser fra Unni og Haakon som mange som berøres kan kjenne seg igjen i.

Forlag Haakon Wiig

Utgivelsesår 2017