Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boka tar for seg sentrale utfordringer i arbeidet med Rammeplanen 2006, blant annet hva det innebærer å arbeide i tråd med et helhetlig læringsbegrep, hva det vil si å arbeide prosessorientert, og hvordan barnehageansatte kan arbeide prosessorientert i samsvar med de kravene som stilles. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver sier at barnehagens innhold skal bygge på et helhetlig læringsbegrep hvor omsorg, lek og læring er sentrale deler. Hva innebærer det i praksis å arbeide i tråd med et helhetlig læringsbegrep? I bokas første del settes begrepet læring inn i et helhetsperspektiv og det gis forslag til hvordan barnehagene kan imøtekomme kravene fra rammeplanen uten å miste av syne "hensynet til barnets beste". I bokas andre del fokuseres det på kavene som rammeplanen stiller til de voksne. Gjennom hele boka blir det teoretiske stoffet belyst med eksempler og praksisfortellinger.
Forlag Kommuneforl.
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788244611169
EAN 9788244611169
Språk Bokmål
Sider 206
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket