Globalisering, næringslokalisering og økonomisk politikk

av (forfatter), Per Heum (forfatter), Jan I. Haaland (forfatter), Karen Helene Midelfart Knarvik (forfatter) og Victor D. Norman (forfatter).

Fagbokforlaget 2002 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Runes eksemplar av Globalisering, næringslokalisering og økonomisk politikk

Lesetilstand

Ønsker meg denne.

Hylle

Politikk

Lesedato

Ingen lesedato

Favoritt

Ingen favoritt

Terningkast

Ingen terningkast

Min omtale

Ingen omtale


Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Denne boken drøfter hvordan økt internasjonalisering og en rivende teknologisk utvikling påvirker lokaliseringen av bedrifter, investeringer og personer, hva det betyr for mulighetene for politisk styring og velferdsstatens fremtid. Boken rapporterer forskning som er utført i SNF i tilknytning til prosjektet "Internasjonalisering og økonomisk politikk" innenfor forskningsprogrammet Næring, Finans og Marked i Norges forskningsråd. Har referanser og register.

Omtale fra forlaget

Globalisering og ny teknologi er to endringskrefter som i dag gjør seg sterkt gjeldende på nærmest alle plan - i Norge og i andre land. De angår individer, samfunn og politikk. I Norge forsterkes disse endringskreftene av tiltakende integrasjon i Europa som følge av vedtak og prosesser som bygger ned hindringer for kulturelt og økonomisk samkvem mellom de europeiske landene. Levesett og menneskers muligheter for utfoldelse er i endring, det oppstår nye muligheter for arbeid og inntekt samtidig som eksisterende inntektsgrunnlag kan forvitre, og rammevilkårene for politikk forandres. Denne boken drøfter hvordan økt internasjonalisering og en rivende teknologisk utvikling påvirker lokaliseringen av bedrifter, investeringer og personer, hva det betyr for mulighetene for politisk styring og velferdsstatens fremtid. Boken rapporterer forskning som er utført i SNF i tilknytning til prosjektet "Internasjonalisering og økonomisk politikk" innenfor forskningsprogrammet Næring, finans og marked i Norges forskningsråd. Om forfatterne: Kåre P. Hagen, Jan I. Haaland og Victor D. Norman er professorer ved Norges Handelshøyskole. Karen Helene Midelfart Knarvik er professorstipendiat ved Norges Handelshøyskole og forskningssjef ved Samfunns- og næringslivsforskning AS. Per Heum er adm.direktør ved Samfunns- og næringslivsforskning AS.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2002

Format Heftet

ISBN13 9788276748574

EAN 9788276748574

Omtalt sted Europa

Språk Bokmål

Sider 164

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket