Ingen lesetilstand
Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
I praksisnære utdanninger, som helse- og sosialfagutdanningene, vektlegges studentenes egen refleksjon over sin framtidige yrkesrolle. Studentene blir bedt om å reflektere over opplevelser i praksis, over ting som skjer i ulike grupper og i øvelser på skolen. I tillegg skal det skrives refleksjonsnotater fra ulike praksisperioder. Det kan gi et inntrykk av at begrepet refleksjon blir brukt om litt av hvert, og kanskje blir det brukt litt ukritisk.For hva betyr egentlig det å reflektere? Hvordan reflekterer vi? Og hvorfor skal studentene reflektere over en rolle som er ny? Dette var spørsmål forfatteren stilte seg selv, og som la grunnlaget for Refleksjonshåndboken. Boka er først og fremst skrevet for bachelorstudenten, men den kan også brukes av andre som grunnlag for læringsorientert refleksjon. Den er ment som et hjelpemiddel som ikke nødvendigvis skal leses fra perm til perm, men som du kan slå opp i for å finne fremgangsmåter og holdepunkter for hvordan du kan reflektere i en faglig sammenheng. Annen utgave er i større grad tilpasset helse- og sosialfagutdanningene, det vil si et bredere nedslagsfelt enn første utgaven. Kristin Bie er høgskolelektor ved bachelor sykepleie, Høgskolen Stord/Haugesund.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788215017280
EAN 9788215017280
Språk Bokmål
Sider 96
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket