Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken handler om evidensbaseringen i pedagogikken. Første del er forfatterens masteravhandling om temaet, og andre del forklarer en del pedagogiske ord og begreper. Avhandlingen tar for seg hva evidensbasert kunnskap innebærer, og hvordan skolen og myndighetene bør forholde seg til fenomenet evidensbasert praksis. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne læreboken i pedagogisk filosofi omhandler evidensbaseringen ("kunnskapsbaseringen") i pedagogikken. Dette er en diskurs innenfor den pedagogiske filosofi som står mellom subjektivismen og objektivismen. Dersom du ønsker å få en oversiktelig og oppdatert innføring omkring evidensbasert kunnskap og evidensbasert praksis er dette boken for deg. Boken er skrevet for lærer- og førskolelærerstudenter, men kan også leses ved alle andre studieretninger, og innenfor alle yrkesgrupper som arbeider med mennesker. Første del av boken er forfatterens masteravhandling med tittelen; Hva innebærer evidensbasert kunnskap, og hvordan bør skolen og skolemyndighetene forholde seg til fenomenet evidensbasert praksis? Bokens siste del beskriver og forklarer en del ord og begreper som er viktig å kunne i forhold til diskursen i denne boken, men også i forhold til all pedagogisk grunnforståelse.
Forlag Norsk pedagogisk forl.
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788299856317
EAN 9788299856317
Språk Bokmål
Sider 144
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket