2012
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Denne boka gir et innblikk i hvordan innagerende elever og deres lærere opplever skolehverdagen. Den bygger på erfaringer, samtaler og refleksjoner med elever og lærere og har som mål å øke forståelsen for denne gruppen elever, som ofte blir borte i alt og alle som krever plass med en høyere stemme og spissere albuer. Forfatteren drøfter erfaringene sine i forhold til tilknytnings- og relasjonsteori, og på bakgrunn av dette gir hun metodeforslag både på individ- og systemnivå. Selv om mange av problemstillingene er rettet inn mot skolen, har boka relevans for alle som på en eller annen måte har kontakt med innagerende barn og unge. Den er også rettet mot studenter ved høyskoler og universiteter som utdanner seg til arbeid med mennesker, enten det er grunnutdanninger innenfor helse- og sosialfag og pedagogikk eller videre- og etterutdanninger på disse fagområdene. Ingrid Lund er høyskolelektor, spesialpedagog og familieterapeut og arbeider ved Fakultet for pedagogikk på Høgskolen i Agder. Hun har bred erfaring fra grunnskolen og barne- og ungdomspsykiatrien og driver også kurs- og veiledningsvirksomhet.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788245001341
EAN 9788245001341
Språk Bokmål
Sider 139
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket