2023
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka ser på hvordan leseaktiviteter kan brukes i barnehagens arbeid med språkstimulering. Den tar utgangspunkt i kjent kunnskap om språkutvikling hos både barn med norsk som morsmål og barn med norsk som andrespråk og belyser praktiske emner som samarbeid mellom barnehage og bibliotek og verdien av leseaktiviteter for barn i barnehager.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788202338985
EAN 9788202338985
Språk Bokmål
Sider 144
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Jeg leste denne parallelt med boken "Lesepraksiser i barnehagen". Bøkene har vært ganske overlappende for meg og innholder mye av det samme, men samtidig har begge to gitt meg mye kunnskap på området. Denne boken er en god innføring i lesingens betydning for barnas språkutvikling, slik også overnevnte bok er. Først og fremst er denne skrevet fra et barnehageperspektiv til et barnehagefolk, men innholdet kan like så godt passe for den gjennomsnittelige forelder som ønsker innsikt i hvordan man på en god og effektiv måte kan bruke lesing som et språkstimulerende middel for barnet sitt. For barnehageansatte er denne boken en god bok å kunne inkludere i det faglige arbeidet i barnehagen.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket