2006
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boka gjennomgår aktuelle teorier og synsmåter i forbindelse med portfolio. Det blir gjort greie for ulike formål med det å arbeide med portfolio og for ulike modeller. Beskrivelsen av innholdet i portfolio er konsentrert om arbeidet med mål, vurdering og refleksjon, og det er også samtaler omkring det å lære. Forfatterne presenterer en konkret metode til en målorientert skole der kvalitetslæring er utgangspunktet. Skritt for skritt gjør forfatterne greie for hvordan en skaper en god portfolio for den læringsprosessen en vil støtte. For lærere som underviser i grunnskolen. Med referanseliste og register.
Omtale fra forlaget
Boka gjennomgår aktuelle teorier og synsmåter i forbindelse med portfolio (mappemetodikk). Det blir gjort greie for ulike formål med portfolio og for ulike modeller. Beskrivelsen av innholdet i portfolio er konsentrert om arbeidet med mål, vurdering og refleksjon. Det er også samtaler om det å lære.
Av innholdet: - Hvordan kan en portfolio være oppbygd, og hva kan den inneholde? - Hva kreves av skolen og lærerene for at portfolioarbeidet skal fungere godt? - Hvordan påvirkes lærerrollen? - Hvilket ansvar har eleven selv? - Hvilken støtte trenger lærerene i utviklingsarbeidet?
Forlag Fag og kultur
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788211006790
EAN 9788211006790
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket