Ingen lesetilstand
Ingen hylle
Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Gjennom teori og eksempler viser forfatterne hvordan man tar enkeltelevens rett til god undervisning på alvor ved bruk av spesialundervisning. De tar bl.a. opp sosiale og faglige problemer, holdninger og handlinger, spesialpedagogiske intervensjoner og likeverdig opplæring. Boka er beregnet på bl.a. lærere, rådgivere og studenter. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Spesialundervisning i skolen byr på mange utfordringer. Med denne boka er man bedre rustet til å forstå og møte dem. Gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler ønsker forfatterne å legge grunnen for en spesialundervisning som tar enkeltelevens rett til god undervisning på alvor. De belyser spesialundervisningen ved å drøfte en rekke sentrale emner, blant annet sosiale og faglige problemer, holdinger og handlinger, spesialpedagogiske intervensjoner og likeverdig opplæring. Boka gir både teoretiske og praktiske holdepunkter for å drive god spesialundervisning. Boka henvender seg til studenter, lærere og rådgivere i skoleverk og pedagogisk-psykologisk tjeneste, men også til andre som har med spesialundervisning å gjøre i utdanning eller praksisvirksomhet. Dordy Wilson er førsteamanuensis ved Høgskolen i Hedmark. Rune Sarromaa Hausstätter er professor ved Høgskolen i Lillehammer. Branca Lie er førsteamanuensis ved Høgskolen i Lillehammer.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788245008715
EAN 9788245008715
Språk Bokmål
Sider 166
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket