Ingen lesetilstand
Ingen hylle
Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Høyere utdanning er inne i en periode med mange endringer. De siste årenes omveltninger har gjort det mer utfordrende å være lærer innen denne sektoren. Et økt fokus på studenters læring innebærer at vi i enda større grad må reflektere over undervisningsformene. Forfatterne tar i denne boken utgangspunkt i nyere læringsforskning og peker på mulige konsekvenser for undervisning og vurderingspraksis. Bidragene veksler mellom drøftinger av helt konkrete undervisningsopplegg og mer overordnede refleksjoner over læring, undervisning og vurderingsformer i høyere utdanning. De diskuterer sentrale undervisningsformer ved universiteter og høyskoler og bidrar med ideer til læringsfremmende undervisning. Medforfattere: Eevi E. Beck, Olga Dysthe, Gunnar Handal, Anton Havnes, Frøydis Hertzberg, Berit Karseth, Sten R. Ludvigsen, Arild Raaheim, Arne Skodvin og Line Wittek.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788202249885
EAN 9788202249885
Språk Bokmål
Sider 250
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket