Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Et klokt kunstnerhode har sagt at all god kunst er god pedagogikk, men ikke all pedagogikk er god kunst. I barns liv kan kunsten være med på å danne grunnlag for livsinnhold, måter å se verden på, mulighet til å uttrykke seg med både ord og visuelle virkemidler og til nettopp å lære. I denne boka gir kunstnere, formidlere og forskere sine innspill. Finnes det gitte regler man må følge for å lage kunst for barn, og er det noen tema man må styre unna? Er det sant at barn helst vil underholdes og at de er det mest kresne publikummet og gir klar beskjed hvis noe ikke fenger dem? Felles for forfatterne er ønsket om at barn skal få oppleve god kunst, kunst som er skapt for barn. De fortjener å oppleve kvalitet og kunst og kulturuttrykk på lik linje med voksne. Boka er skrevet for kunnskapsområdet kunst, kultur og kreativitet i barnehagelærerutdanningen, og som inspirasjon for utøvende kunstnere med barn som målgruppe. Den kan også være nyttig i kunstutdanningene som utdanner morgendagens innholdsleverandører på kunsthimmelen.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788215020020
EAN 9788215020020
Språk Norsk bokmål
Sider 240
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket