Jeg leser ikke så mye norsk litteratur, egentlig, så jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på noen analyse av spor etter forfatterskole. Ørstavik prøvde jeg meg på (Presten), men klarte ikke å fullføre. Vet ikke om det er en forfatterskolerest, men hun skal liksom hele tiden fange det som ikke lar seg fange. Og det at hun ikke klarer å fange det mister liksom interesse ganske fort, i alle fall min. Jeg synes rett og slett det ble forferdelig kjedelig å lese. Har også prøvd meg på Renberg (Renselse), og han slo meg også som en som gjerne vil skrive, men som ikke har noe å skrive om (unnskyld). Han tok i bruk altfor sterke virkemidler i forhold til det historien kunne rettferdiggjøre. Det falt helt til jorden. Egentlig synes jeg det virker som det er mange norske forfattere som sliter med substansen. Et annet eksempel er jo Knausgård, som til tider går litt på tomgang. Men han redder seg på sin språklige briljans.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Viser 1 svar.

Liker svaret ditt, fordi du uttrykker klare meninger. Jeg kom over flere Ørstavik til en billig penge på loppemarked. Gir derfor henne en tjangse og håper at mine fordommer ikke slår til!

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Gro-Anita RoenTove Obrestad WøienStein KippersundLars MæhlumHeidi HoltanWenche VargasSolVivaLaLivreReadninggirl30Sigrid NygaardLinda RastengretemorKristine LouiseLisbeth Marie UvaagElisabeth SveeTheaPiippokattaStig TMorten BolstadSynnøve H HoelMalinn HjortlandkntschjrldBerit RBertyFarfalleAnne-Stine Ruud HusevågSilje-Vera Wiik ValeFriskusenHilde H HelsethEgil StangelandNicolai Alexander StyveelmeRufsetufsaHanne Kvernmo RyeJenny Dahl BakkenErlend Rødal VikhagenJakob Lund KlausenPirelliFindusVannflaske