Fred i tusen biter

Gyldendal 2012 Innbundet

Livsbejaende roman om hvordan et møte kan forandre livet vårt, uansett hvor mørkt det ser ut.

Norah holder knapt ut å være seg selv. Det er som hun er sperret inne i fortiden og ikke kommer ut. Og det er ingenting hun kan gjøre. Ingen hun kan snakke med. Hun føler seg naken, sårbar og helt alene.
Einar er på feil sted til feil tid. Han overbeviser seg selv om at det han har sett, ikke angår ham. Men livet blir mer og mer ubehagelig, både hjemme og på trening. Hva er galt med ham?
To parallelle historier. To liv får en ny retning.
En bok om vennskap og forandringer og om å finne sin vei ut av mørket.

ISBN13 9788205429499

EAN 9788205429499

Mye bra her om hvor vanskelig det kan være å være tenåring, både når familien funker og når den definitivt ikke gjør det. Liker grepet med at den ene personen presenteres fra to sider før vi vet hun er en og den samme. Så vanskelig kan det være å begripe seg på en fjortis! Synes noen ganger språket henvender seg til en yngre aldersgruppe en tematikken, men det kan godt bare være noe jeg tror. Skal teste ut denne på mellomtrinnslesere!

Have faith. Det kommer gode dager. Kan du føle det?

Dette er en sterk bok, men sterke og veldig såre følelser. Den føles til tider håpløs, men som sitatet viser er der håp.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Det der er ikke noe spørsmål, tenkte Norah. Det er bare ord som har gått seg vill foran et spørsmålstegn

Have faith. Det kommer gode dager. Kan du føle det?

Kunne det være sånn undret han da tankene streifet Norah, at fordi han så inderlig vel hadde tålt den urett som ikke rammet ham selv, så begynte uretten å forfølge ham…?

Einar vaiet som et vissent blad i ferd med å løsne fra greinen det hang på. Han visste bare en ting: Å være menneske var ikke hans sterkeste side.

Hun smilte vagt da hun kom på hva Eirin hadde sagt. Litt bedre er mye bedre enn ingenting.

Under lister jeg opp hvilke bøker jeg har slukt opp i oktober måned.

• "Timeriders" av Alex Scarrow
  • "De tre utvalgte" av H. L. Dennis
  • "Hvis du elsker meg" av Anneli Klepp