En hjelpende hånd

Aschehoug 2010 Innbundet

TV-journalisten Kajsa Coren er i ferd med å lage en dokumentarfilm om mora som bor på et sjukehjem da den pliktoppfyllende sjukepleieren Ingrid plutselig uteblir fra jobb. Samtidig blir tiåringen Erlend meldt savnet etter å ha trent på fotballbanen ved sjukehjemmet. Dette er den andre romanen om Kajsa Coren.

ISBN13 9788203198137

EAN 9788203198137

Serie Kajsa Coren (2)

Genre Krim

Omtalt sted Oslo Asker

ett glimt inn i en virkelighet vi alle blir/ er en del av. Tankevekkende om eldreomsorg. spenningen tok seg opp utover i boken. ok krimbok

Jösses så spännande den här boken var! Jag kunde även uppskatta att känna hur paniken kramade om mig när Kajsa fick sina ångestattacker och hur fint barnen och relationen till dem var beskriven. Givetvis hoppas jag på att det finns fortsättning.
En kvart senare: HA! Jag har ju läst fortsättningen men trodde att det var boken före detta hände. Så förvirrad kan jag vara, men efter SVIK önskar jag mig en fortsättning i alla fall! Och så har jag lagt in att jag önskar mig den första boken som handlar om omsorgssvikt och barnhemsbarn.

syns bok kan til tid være kjedelig, har spart mye av spenningen til slutt men en helt ok bok.

Liker bøkene om Kajsa veldig godt. Syns de er godt skrevet, og liker bihistorien om livet hennes veldig godt :)
Jeg skjønte ikke plottet før jeg leste det, men mordmetoden skjønte jeg lenge før Kajsa -så det var litt nedtur. Men gleder meg likevel til neste bok i serien :)
Ender på en svak 5er.

Hver forsommer drar jeg med ei god venninne til et solvarmt sted og med bøker i kofferten. Vi tilbringer stort sett dagene med lange, formålsløse vandringer og strandliv med bok og parasoll. Her er bøkene vi leste på stranda i Alanya de to siste mai-ukene i år.

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

Her er en oversikt over alt jeg har lest i 2011. Noen av bøkene har fått terningkast. Ikke alle bøker har falt i smak, og jeg ser at en overvekt av det jeg leser er krim... (raskt å lese, raskt å glemme :)

Innkjøpene på mammutsalget i 2014 :)

• "Svik - krim" av Trude Teige
  • "Aldri tilgi - en Kajsa Coren-krim" av Trude Teige