Ville Wilma

av (forfatter) og Lene Ask (illustratør).

Gyldendal 2008 Innbundet

Wilma er seks år og ei bestemt jente. Hun finner seg ikke i hva som helst, men der Wilma er, skjer det ofte noe ekstra morsomt. Her får du historiene Ville Wilma på yogakurs, Ville Wilma på telttur, Ville Wilma hos doktoren, Ville Wilmas jul og Ville Wilma på påskeferie.

Moderne hverdag og aktiv jente i festlig høytlesningsbok Ville Wilma er seks år og slett ikke til å spøke med. Hun er svært bestemt og finner seg ikke i hva som helst! Men der Wilma befinner seg, skjer det alltid noe ekstra. Og gjerne noe ekstra morsomt. Bare spør Pappa. Han synes kanskje ikke alltid at Wilmas påfunn er på rett plass til rett tid, men samtidig vet han at verden ville vært så uendelig mye kjedeligere uten Wilma. Hun kaster glitter over hverdagen.Hvordan Ville Wilma ser ut, har tegneserieprisvinner Lene Ask funnet ut. Herlige illustrasjoner gjør Wilma enda mer levende."Wilma er blitt en slags venn, en jeg kommer på når jeg oppfører meg gjerrig eller feigt. Når Lucia, datteren min, spør meg om hun kan få lov til å kle seg ut som Slem Heks når vi egentlig er på vei til oldemor i kjolen oldemor har sydd, sier jeg ja. I hvert fall litt oftere enn før jeg ble kjent med Wilma. Og jeg tenker at det er en god ting. Å si litt oftere ja til barns forslag og innfall. På den måten får vi kanskje hverdagen til å glitre litt mer." (Andrea Bræin Hovig, forfatter)

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205379510