Klara og verdens fineste Pekal

av (forfatter) og Åshild Irgens (illustratør).

Gyldendal 2009 Innbundet

Klara har flyttet til Løkkegata og har hele sommerferien foran seg. Men alle hun kjenner har dratt til Syden, og det er ingen å leke med bortsett fra lillesøsteren. Men så stenger faren seg inne i garasjen og snekrer på noe hemmelig. Kanskje får de noe morsomt å gjøre likevel.

Varmt hverdagsdrama for 4-6-åringen Hvor kjedelig kan egentlig en hel sommerferie bli, når man er nyinnflytta i en gata hvor man ikke kjenner noen, har en lillesøster som gjør alt hun kan for å irritere og alle andre attpåtil har reist til Syden? FRYKTELIG kjedelig, tenker Klara. Men når pappa kjøper kaninene Pelle og Kalle til Klara og lillesøster Torunn, endrer selvfølgelig alt seg - helt til Pelle forsvinner ut av buret og blir funnet livløs i grøfta utenfor hagen. Eller er det Kalle som er borte? Hva skal de gjøre med den døde kaninen - og hva skal de gjøre med den som er igjen? Og finnes det kanskje noen litt ålreite lekekamerater i Løkkegata likevel? En herlig og varm fortelling om å være ensom - og få seg venner, om å ha kjæledyr - og miste dem igjen

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205388567