Veiene møtes

Schibsted 2012 Heftet

Det har lenge gått rykter om Marie og presten, og under kirkekaffen kommer en av bygdas nysgjerrige damer med hint om "forholdet" mellom dem. Marie blir nødt til å svare på anklagen foran hele kirkelyden. Julian faller ned fra et tre under lek, og Elina og Bjørnar er redd for at sønnen kan ha fått en alvorlig hodeskade. Men det vil helst gå godt ... Dette er siste bok i serien Villblomster.

Forlag Schibsted

Serie Villblomster (25)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1900-1914

Omtalt sted Hordaland

Jeg liker så godt hvordan seriens tittel, Villblomster, går som en rød tråd gjennom serien.
Denne serien har alt det som en virkelig god serie skal ha. Den er velskrevet, mye dramatikk som er realistisk, og man blir glad i karakterene som er langt i fra perfekte. Hver og en har sin egen historie som er formidlet på en utrolig velskrevet måte. Elina har både gledet meg og irritert meg. Hun er ikke redd for å ri sine kjepphester, og gjør det med stil.

Kate Helen Simonsen skriver slik at jeg er der i øyeblikkene med karakterene. Jeg opplever det de opplever. Denne serien anbefales sterkt.

• "Familiebånd" av Kate Helen Simonsen
  • "Utfordringer" av Kate Helen Simonsen